Thursday 19 December 2013

PMR yang terakhir

Alhamdulillah , syukur kehadrat Allah kerana beliau aku masih bole menaip , kerana Allah aku masih hidup pada harini :) . Alhamdulillah harini 19.12.13 merupakan tarikh keramat bagi adik2ku batch98 dapat result PMR , tadi aku sempat datang ke sekolah untuk melihat gelagat2 adik2ku ketika mendapat result , mujurlah takde yg terpengsan :P . Sampai je sekolah cikgu2 tanya "syazwan awk buat ape datang sekolah ?? nak kata awk ambil result adik awk , awk takde adik  hurmm .... and me "saya saja2 je cikgu datang nak tgok adik2 batch98 ni , kan tahun ni last PMR :) , cikgu "ohh kiranya nak bagi semangat kat diorang la nih , bagus2 :) . Haha see cikgu2 pon pelik knape aku dtg skola , maklumlah aku kan dah habis sekolah so cikgu2 semua jadi pelik la . Alhamdulillah result semua agak baik2 belaka , and for your informations this year adalah last year PMR and after this adik2 yg lahir selepas 1998 takkan merasa lagi nak ambil PMR sebab sistem pembelajaran korang semua dah lain dan susah , huhu . Takde ape yg perlu aku membebel lagi jom tgok gammbar2 yg sempat dirakamkan :) .

Bersama adik2 junior dari kiri : shahrul iman , afiq aiman , me and danial

Bersama segerombolan adik2 yg berebut2 nak amek gambo dengan senior dia ni :P

Pada saat2 puan pengetua ingin mengumumkan keputusan . 

Inilah gelagat2 junior2ku InsyaAllah adik2 abang wan akan doakan korang berjaya bukan sekadar didunia malah diakhirat juga , ingat wahai adik2ku , "yg pipih tidak datang melayang yg bulat tidak datang bergolek" ingatlah usaha tangga kejayaan jika ingin berjaya buatlah bersungguh-sungguh jgn malas sifat malas tuh hasutan syaitan dan orang islam yg berjaya adalah org islam yg rajin berusaha . Bagi adik2 yg dpt result kurang memuaskan tuh abang just nak cakap anggaplah ia sebagai batu loncatan utk kita memmperbaiki segala kelemahan diri :) .

Siti Zulaikha Binti Abd Rahman pelajar 9A MAAHAD MUAR :)

Alhamdulillah ini lagi sorang adik aku *adik ke muka mcm akak2 hehe :p* dia nih kwn aku duduk kat batu pahat and study dekat maahad muar Alahamdulillah diberitakan sebentar tadi dia merupakan salah sorang daripada 98orang pelajar yg dapat straight A di maahad muar . Rezeki kau dekk oii , ingat ye this is your first step ada lagi penting yg bakal menanti namun aku percaya kau bole lakukannya yg penting kena rajin usaha yaww jgn malas2 *tahu la brutal* . Ape2 pon korang semua ini ayat2 terakhir daripada abang senior korang nih haha "MAN JADDA WAJADA" (siapa berusaha dia berjaya) INSYAALLAH AMIN...

Hopefully kalian semua enjoy ~

Sekian Wassalam ~

Akal , Ilmu , Hati