Sunday 15 December 2013

Istiqamah Memperbaiki Kelemahan Diriku

Assalamualaikum , 14.12,13 adalah hari yg paling menyedihkan buat aku kerana aku terpaksa cencelkan segala program yg sepatutnya aku lakukan pada hari tersebut dek kerana aral melintang yg tidak dpt nak dielakkan . Subhanallah pada ketika ini aku merasakan aku seperti seorang insan yg berhak dilabelkan sebagai "munafik" , hanya Allah jela yg tahu perasaan aku ketika itu Even aku dah minta maaf dengan ukhti tersebut kerana aku tidak dpt hadir kerumahnya namun perasaan bersalah dan rasa berdosa still terbuku dlm dada nih until today beb --' , rasa tak senang duduk dibuatnya . Tapi Alhamdulillah kerana si ukhti tersebut memahami keadaan family aku ketika itu , credit to *Siti Zulaikha Ab Rahman" kerana beliau amat memahami btw rasa bersalah still ada beb walaupun dia dan keluarganya dah maafkan dan faham akan situasi tersebut .

Maybe ini juga merupakan faktornya . Allahurabbi ..

"Syazwan kenapa kau tak manage jadual kau dengan perfect ?? Kenapa kau tak planning sesuatu perkara dengan perfect?? " yeah inilah antara soalan2 yg always bermain di kotak fikiran aku pada ketika ini , sejujurnya bulan disember thn ni aku terasa busy yg amat sehinggakan aku tak dpt manage jadual aku dengan baik and akhirnya nih la padahnya yg aku dapat . Ya Allah aku manusia biasa yg tak dpt lari daripada melakukan sebarang kesilapan , "I'm not perfect" . InsyaAllah hopefully after this case aku dpt memperbaiki segala kelemahan diri sebagai seorang manusia walaupun diri ini tidak sempurna tetapi aku akan sentiasa berusaha untuk menjadi seorang insan yg lebih berguna dari semasa ke semasa ,, AMIN... Doa antum semua amatlah dihargai semoga kita dpt bersama-sama muhasabah diri ye :)

The past is past :)

Sekian Wassalam ~

- Akal , Ilmu , Hati