Saturday 22 December 2012

Kehidupanku Ibarat Sebuah Awan




Assalamualaikum guys ! apa khabaq ? harap sihat semua nah tergedik pulak mamat nih speaking loghat kedah :p . Alhamdulillah Allah masih beri aku peluang utk aku bernafas pada hari ini . Okay , cerr tengok kat atas tuh , gambar awan kan , takkan awan pon xknal semua kenal kan kan kan maaf tergedik lagi . Harini aku nak share serba sedikit tentang kehidupan aku . Kehidupan aku nih ibarat sebuah awan , ada kalanya cerah , mendung , hujan dan kembali teduh . Macam tuh jugalah kehidupan aku .


Kecerahan : Ibarat kehidupan aku sangat indah & ceria sentiasa


Mendung : Ibarat aku sedang berselindug disebalik kesedihanku & masalahku


Hujan : Ibarat aku seding merintih dan menitiskan air mata


Teduh : Ibarat kesedihanku mulai reda :)


Dan bila dah teduh pasti pelangi , betol tak ? :D , dan pelangi nih pula lambang Hieraki Kehidupan aku :)

Guys , dlm kehidupan nih tak selalunya indah dimata kita , kdng kala kehidupan nih juga ada perit & getir dia , kita kene tahu bahawa apa yg terjadi dlm kehidupan kita adalah ujian drpd Allah , kita harus redha dlm menempuhinya , Allah uji kita bkn sbb dia benci tapi dia lagi sayang dekat hambanya . Bila kita ditimpa musibah/kesusahan kita mohon dgn Allah supaya dia permudahkan segala urusan kita , Allah tuh maha mengetahui lagi maha mendengar , ingat walau kita susah atau senang jgn sesekali kita lupa kan Allah . Take note ~ .

p/s : Walau ape pun yg menimpa kat diri kita kita tempuhinya dgn sabar & tabah

Okay , Done ! see yaww . Assalamualaikum .

May Allah Bless Us with His Forgiveness ! :D